Blödning på halsen..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
I går vid ca 15 tiden sprang viggo in i en gren och fick en liten reva på halsen. Inget stort trauma överhuvudtaget, hans fick inte ens ont. 
Fortsatte leka direkt och var sitt vanliga busiga jag.
Vid kl 23,30 uppmärksammar jag att hans vänstra sida av halsen är svullen. Är som en mjuk massa under huden och ganska så stor då man ser tydligt en förändring. 

Jag ringer koagulationsjouren som blir uttrycker tydligt att det här låter inte bra. Vi blir skickade in till Falun med en direkt inläggning och ordineras både en extra dos elocta och tranexamsyra. 

Väl i Falun tas vi omhand direkt. Ock sätta och läkaren kommer in för att undersöka Viggo. Läkaren som vi inte tidigare träffat är stressad och det märks att h*n är Järvsö över situationen då om gång på gång säger att vi måste ha in medicin direkt då koagulationsjouren sagt att -"direkt patienten kommer innanför dörrarna så ska han erhålla en dos elocta" 
Jag lugnar läkaren med att säga att jag ger den direkt efter undersökningen. Hon gör en snabb undersökning och sen ger vi medicinen. H*n var verkligen en super trevlig läkare! 

Kl 04,00 somnar vi. Jag, Viggo och Villy! Vi vaknar igen kl 08,00 och åt frukost. Viggo har mått bra under natten och det verkar vara en muskelblödning i ena muskeln på halsen. 

Vi träffade en läkare vi väl känner vid ronden idag och vi får åka hem! 
Vi fortsätter medicineringen och observationen hemma. 

(null)
När det är tufft är det skönt att vara två ❤️


(null)
Här har ni en sån duktig kille som dom fick sätta PVK på. Läskigt, men det gick bra❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva Nyblom:

Hej, Jag vill gärna komma i kontakt med dig och din son som har hemofili. Jag gör för närvarande språklig validering där jag söker föräldrar och barn mellan 8-17 år. Är ni båda intresserade av att deltaga. Vänligen kontakta mig.
Ha en fin dag.
MVH Eva

Kommentera inlägget här :