Jäkla SKIT...

publicerat i Vardag;
I över två veckor har vi försökt att hjälpa Viggo med hans förstoppning. För en vecka sedan gjordes en röntgen spm visade ett stort fekalom (förstoppning). Vi började då med en kraftigare medicin spm Viggo fick dricka men utan resultat. Så i går fick vi komma till Falun igen där en ny röntgen gjordes som visade att Fekalomet fortfarande var kvar och att Viggo nu har mer gas och vätska i tarmarna. 

Vi blev inlagda och Viggo fick midazolam (lugnande) då han blir helt hysterisk när dom skall ge lavemang. Vilket dom gjorde 2 gånger utan direkt resultat. Dom satte även en sond i näsan, idén kan vi ge medicin för magen så slipper Viggo dricka den. 

Han är så duktig min prins💙 

Efter en jobbig kväll med så mycket gjort somnade han gott, men sov oroligt hela natten. Jag fick ligga bredvid honom och kramas hela natten, min bästa. 

Idag har vi varit så himla trötta, men orkade med att pyssla lite på lekterapin. 



Mitt på dagen idag satte sköterskorna ett sond-dropp med Laxabon som skulle skölja ur tarmen, men nej. Det har inte hjälpt än😔 usch det här är så jobbigt och jag känner mig helt utmattad. Det för så ont i mig att se Viggo som får lov att gå igenom det här också, räcker det liksom inte med det vi har?? 

Planen var att vi skulle få lov att sova på sjukhuset en natt till, men vi fick permission då Viggos doktor tyckte han skulle få vakna upp hemma på sin födelsedag som är imorgon. Tänk att min lilla blir 3 år😍 Den lilla bebisen som
Har blivit till en stor pojke, världens bästa minimänniska. Oj va jag älskar dig! ❤️






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Men lilla gubben, hoppas dom får rätsida på det där snart.
Grattis på födelsedagen "stora-lilla-kämpen"
Kram

Kommentera inlägget här :