Rehabiliteringsresan, de bästa vi gjort!

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Den 20 mars flög vi till tenneriffa för att delta i årets rehabiliteringsresa som blödarförbundet anordnat. Veckorna innan resan var väldigt tuffa för oss, mycket sjukhuset tid både pga Viggos blödarsjuka men också förstoppningen. Jag kände mig inte alls säker på att vi skulle våga oss iväg på resan, men är så glad att vi tillslut gjorde de. Med på redan var ett läkarteam med en läkare, en sjuksköterska och en sjukgymnast. 

Vi hade en helt underbar vecka. Det går inte riktigt att beskriva hur värdefullt det är att få träffa familjer som lever med samma sjukdom i familjen som vi gör. Att få tips och information. Att få möta familjer som har levt med sjukdomen i flera år längre än vad vi har gjort är verkligen helt fantastiskt, Att få se deras äldre killar leka och springa runt precis som vilka killar som helst. Men även att få höra vilka svårigheter dom har stött på under åren. 
Att se Viggo springa runt och leka med sina kompisar. Kompisar som har hjälm och tar medicin precis som han. 
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helt om vår resa, för den var så mycket mer än bara en resa. Den gav oss energi att återgå till vardagen och fortsätta kämpa med allt som vi kämpar med här hemma. Tack alla som gjorde denna resa så minnesvärd och betydelsefull❤️ 




Viggo får hjälp av sjuksköterskan att sticka Jimmy. Vem kunde tro att vår treåring skulle kunna göra det här? Han är bäst! 

Viggo och kompisen Noah 





Älskar den här bilden på min badpojke💙









Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Simon Nordgren:

Kul att se dessa bilder, och kul att dom fortfarande arrangerar den här resan.
Jag har själv Hemofili A och har, trots att jag var så liten, en del minnen från när jag och mina föräldrar gjorde resan. Jag skulle fylla 4 år (är 32 nu) och resan gick det året till Gran Canaria. Jag tror att det var där mina föräldrar lärde sig sticka mig tillräckligt bra att dom blev helt trygga med det.
Sen dess har det knappt blivit några sjukhusbesök för mig, endast den årliga kontrollen på Koagulationsmottagningen.

Hjälm har han också ser jag, precis som jag hade under mina första år. Fast min var blå :)

Svar: Förlåt att jag är så seg på att svara.
Va roligt att höra:) jag hoppas Viggo också kommer att minnas lite från vår första resa.
Va skönt att höra att sjukhusbesöken blev allt färre, vi hoppas också att det ska blir längre mellan gångerna.

Tack för att du hörde av dig! Alltid lika roligt att få höra från nån som har samma sjukdom som Viggo. :)
Josefine

Kommentera inlägget här :