Ett besök på barnkoagulation..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
För ca en vecka sedan åkte vi mot Stockholm för ett besök på barnkoagulation. Vi kom ner en dag innan själva besöket och passade på att hälsa på Viggos farfar och sambo och Viggos pappa. 
På morgonen den 24/2 åkte jag, Viggo, pappa Jimmy och faster Frida till Karolinska i Solna. När vi kom dit träffade vi först sjuksköterskan V i väntrummet. Sen följde jag och Viggo med henne för att sätta Emla i Viggos armveck. Inne i rummet träffade vi en annan familj vi inte träffat förut, så roligt att träffa nya människor i samma sitts! 

Efteråt träffade vi läkaren, vi pratade om hur det gick hemma, hur mycket blödningar Viggo har haft samt hur det går med medicineringen. Och om man sammanfattar allt så går det väldigt bra! 
Jag fick även se mina provsvar som visade att jag är bärare av Viggos Hemofili. Något som jag hade på känn men nu finns det verkligen på papper. Jag tänker faktiskt inte så mycket på det nu, utan tankarna och frågorna kanske kommer den dagen jag vill ha en till liten minimänniska. 

Sen när vi var klara inne hos läkaren var det dags för provtagning och medicinering inne hos Sjuksköterskan V, vilket gick super! Alltid lika roligt att komma dit. Jag känner mig så lugn när vi är där, och tycker alltid att besöken går så himla fort. 


När vi va klara gick vi och åt i väntan på att få gå till sjukgymnasten. Vi hann leka lite där emellan också vilket var väldigt uppskattat av Viggo. 

Besöket hos sjukgymnasten var väldigt intressant och hon kom med många bra tips på hur jag/vi ska gå igenom Viggos leder. Viggo hade super roligt under hela besöket.  Världens duktigaste kille! 

När vi var klara på Karolinska åkte vi till Leos lekland i Täby. Både Viggo och vi vuxna tyckte de va super skoj:) 






Kommentera inlägget här :