Blodbad..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Idag när vi kom hem så skulle Viggo springa in i vardagsrummet efter vi klätt av oss ytterkläderna. Men han kom bara några meter innan han snubblade och ramlade rakt framåt. Viggo började stor gråta och jag förstod direkt att han hade ont, men vart? Han låg kvar på golvet och jag lyfte upp honom. Det tig inte lång tid innan jag förstod vart han hade ont, blodet rann ur munnen. De va så mycket blod att jag inte såg vart såret var. 
Vi gick in på toaletten torkade av blodet för att se vart såret va. Det var två jack efter tänderna i underläppen. När jag torkade bort blodet blev det direkt lika mycke blod igen, de pulserade ut ur de små jacken och underläppen växte till dubbelstorlek. 
Jag ringde koagulationsjuren och de var  Viggos läkare som svarade. Så skönt! Jag skulle ge Viggo en dubbel dos faktor 8 och tranexamsyra samt hälla tranexamsyra på en bomullstuss och hålla mot läppen. Behandlingen hjälpte och Viggo blöder inte längre. 
Så här ser min lilla vän ut nu.. ❤️

Kommentera inlägget här :