Hm..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Ikväll är det en lite frustrerad mamma som skriver. Sen två veckor tillbaka har det inte gått nå bra att sticka Viggo, som jag brukar göra. De gångerna som jag har försökt ge honom medicin så funkar inte hans vanliga kärl, det går verkligen inte att komma in i kärlet. Det sjuka är att kärlet känns precis som vanligt, inte alls så där hårt och ömt som det gjort tidigare gånger när vi haft problem. Vilket gör mig ännu mer frustrerad! 
Som tur är har det gått bra (förutom några gånger) att sticka i ett kärl på handryggen, men det är nytt för både mig och Viggo. I morgon är det dags för ännu en dos faktor 8 så nu håller vi tummarna att det går bra igen. 
Det är jobbigt att kärlet som brukar funka och som vi har tränat upp så bra, helt plötsligt inte vill vara med nå mer. Men förhoppningsvis är det bara nått tillfälligt?!..

Du och jag, världens bästa team! 

Kommentera inlägget här :