Misslyckades..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Idag när jag skulle ge Viggo en dos Faktor 8 gick det inte alls.  Jag försökte att sticka honom 3 gånger utan att lyckas. Jag kom in i kärlet 2 gånger men det ville sig inte alls, och det kändes verkligen som om kärlet hade gett upp. Kanske har vi stuckit lite för mycket i det den senaste veckan? Viggo var däremot super duktig, satt helt stilla och tittade på stadens hjältar. 
Efter att jag försökt 3 gånger ringde jag koagulationsjouren och frågade om jag kunde försöka igen i morgon eller om jouren tyckte vi skulle försöka mer. Hon tyckte vi kunde försöka igen i morgon. Så vi får hålla tummarna! 
Om det inte hade varit för att Viggo slog sig så i tisdags så hade jag inte ringt jouren och frågat utan då hade jag vågat hoppa över dosen idag och försökt i morgon igen självmant, men nu kändes det bra att fråga proffsen;) 

Kommentera inlägget här :