Pang in i väggen..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss så sitter Viggo i min säng och slänger sig bakåt, rakt in i väggen med bakhuvudet, utan hjälm! Och typiskt nog är mina väggar i lägenheten betongväggar.  Viggo får först inte fram nått gråt utan panik gråter utan ljud, tills det efter en liten stund kommer fram ett hysteriskt gråt. Jag har svårt att trösta honom och han tar sig mot huvudet och visar att han har ont! Känner i bakhuvudet att det börjar bli en blödning/blåmärke. 
Efter att Viggo tillslut lugnat ner sig får han en dos tranexamsyra och jag ringer till koagulationsjouren som tycker vi ska åka in till Falun för att spendera natten där och ge honom en dos faktor 8. Vi tog med oss faster Frida som sällskap och åkte mot barnavdelningen.

Väl där så skulle dom försöka få in en pvk. Jag fick försöka först, kom in fint i ett kärl på handen men det sprack. Sen försökte både jag och sköterskan flera gånger var och tillslut på 10 försöket satt pvk:n där! Så skönt.. 
Viggo var så otroligt duktig, han satt still hela tiden och lät oss försöka om och om igen. 
Min hjälte❤



Kommentera inlägget här :