Slog i huvudet igen..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Viggo ramlade ner från soffan och slog i huvudet hos sin faster igår på kvällen. Jag var inte där men var på väg dit när Frida ringde. När jag kom dit hade Viggo slutat gråta men visade mig att han slagit i huvudet och sa ont.. 

Jag ringde koagulationsjuren och berättade vad som hänt. Jouren bestämde att Viggo behövde en dubbel dos (1000enheter) faktor 8 igår på kvällen och 500 enheter i dag (lördag)

Jag satte Emla direkt sen åkte jag och Viggo hem. När det var dags att ge medicinen kom morbror Jeppe för att hålla i Viggo. Viggo som redan sov, sov sig igenom hela proceduren! Under natten vaknade jag flera gånger för att se så att Viggo reagerade sol vanligt, vilket han gjorde och vaknade som sitt glada vanliga jag. 

Idag, lördag, var det dags att ge en till dos men idag gick det inte lika bra. Jag fick bara i en halv dos då kärlet sprack. 

Kommentera inlägget här :