En dag på badhuset..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Idag tog jag med Viggo till badhuset, bara jag och han. Så himla mysigt. Han älskar verkligen att bada och är inte lugn en endaste liten sekund. Han plaskar och far runt så jag tror att jag ska svimma. Han hoppar från kanten och tror verkligen att han kan simma. Min buse. 

Både jag och Viggo tycker om att åka och bada, men det är också läskigt! Jag får genast en klump i magen när vi har betalat in oss och går in i omklädningsrummet. Det enda jag ser och tänker på är sten och vatten. Dom där jäkla stengolven med det hala vattnet på, jag kan nästan se hur Viggo ramlar och slår i huvudet. MIN VÄRSTA MARDRÖM! 

Dom tankarna finns med under hela vår vistelse där, men jag trycker bort dom ganska fort när jag ser glädjen i min sons ögon. Men tro mig, jag är som en hök, har koll på var enda liten blöt fläck runt omkring oss, vart de andra människorna är och Viggo håller mig i handen vart han än går. Och såklart, hjälmen är på när vi går nånstans men inte i vattnet, han har även halkstrumpor på för att minska halkrisken. 
Det gick så bra, inga större vurpor.. 

När vi är klara är vi båda så där skönt trötta i kroppen som man blir när man har badat. Vi hade så roligt och vi kommer göra det om och om igen, även fast det är en mental påfrestning för mamman så är det så värt de! Bada är det bästa som finns..

Kommentera inlägget här :