En natt på avd 34...

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Jag och Viggo står inne på toaletten och har i badvatten. När Viggo tvär vänder och springer ut till vardagsrummet. Jag hinner inte ens stänga av vattnet innan det hörs en stor smäll från vardagsrummet. Till och med Jimmy som satt i ett annat rum vid datorn med hörlurar på sig kom springandes. 

Viggo låg på golvet, tog sig på huvudet och blev jätte ledsen när vi kom till honom. Han berättade att han hoppat i soffan och ramlat och slagit huvudet i bordet. Han hade ingen hjälm på sig. 

Jag ringde koagulationsjouren och dom sa att vi fick lov att åka till Falun. 
Viggo blev helt hysterisk när vi sa att vi fick lov att åka till doktorn, och han sa även att han inte hade ont i huvudet längre. Bara för att slippa åka. 
Efter mycket om och men så fick vi äntligen honom lugn. Jag fick lov att lova att jag skulle sticka honom först och om det inte fick då skulle doktorn få sa Viggo. 

Väl inne i Falun satte jag en pvk på Viggo och det gick bra. Jag och Viggo fick sova kvar och pappa Jimmy åkte hem. 


Sköterskorna kom in 1 gång i timmen och kontrollerade Viggo under natten. Men allt såg bra ut. Han fick mer medicin dagen där på och vi kunde åka hem kring lunch tid. 

Monica och Tyra kom förbi och sa hej. Och mormor och Bengt kom och hämtade oss, vi alla åkte och åt på Max innan vi åkte mot Rättvik. 
Glass är gott❤️


Kommentera inlägget här :