Det var ett tag sedan nu..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Nu var det väldigt länge sedan som jag skrev här. Min mobil gick sönder sedan dess har jag helt kommit av mig. Men ska försöka bli bättre.. 

Det har hänt så mycket sedan jg skrev sist. Jag har tillexempel börjat på ett nytt jobb här i Rättvik och Viggo går på dagis som vanligt. Men det har varit väldigt många sjukhus besök den senare tiden. Bara den senaste veckan har vi varit inne olika omgångar. 

Första: 
Viggo sätter sig upp i sömnen och slänger sig sedan bakåt kraftigt och slår i bakhuvudet i väggen. Viggo somnar om direkt och jag hoppar in i duschen. Efter att ha duschat i 5 min hoppar jag ir och ringer direkt till jouren som säger att vi måste åka direkt in till Falun med Viggo då han somnade direkt efter slaget. När vi kommer fram undersöker läkaren Viggo. Läkaren tycker viggo reagerar sent och inte riktigt är sig själv. Jag och faster Frida som är med tycker de samma. Viggo får dubbel dos faktor 8. Vi spenderade 8 timmar på barnavdelningen innan Viggo är sitt rätta jag, och vi får åka hemåt. Jag är så glad att det gick bra, för det var tal om röntgen innan Viggo tillslut reagerade som vanligt. 

Andra: 
Jag vaknar med av en stor smäll, Viggo ramlade ur min höga kontinental säng i sömnen.  Viggo var ledsen den natten så han fick komma upp i min säng, jag sov knappt nånting den natten utan låg och höll om honom så han inte skulle ramla ur. Men ändå hände de, usch det är det mest hemska ljud att vakna till, när ens barns kropp landar mot marken. 
Viggo blev jätte ledsen men blev sedan trött igen. Jag  ringde koagulationsjouren som bad oss åka till Falun då det är ett så pass högt fall. 
Vi spenderade dagen där, men det gick bra. Viggo var precis som vanligt och härjade på lekterapin. Han fick en dubbel dos faktor 8, min duktigaste lilla prins. 

Tredje: ett planerat läkarbesök. Vi gick igenom hur det har gått den senaste tiden och vad som har hänt. Det är gasbka skönt att komma dit utan att Viggo har gjort sig illa. Pappa Jimmy var också med och pratade om hur sommaren och hösten har varit. Viggo fick en dos faktor 8 och sen var det fullfart på lekterapin. Där hans bästa lekkompis S jobbar. 

Avslappnad kille😊❤️

Kommentera inlägget här :