En natt på avd 34..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
I går kväll ramlade Viggo och slog huvudet så natten fick spenderas på avd 34 i Falun för observation och medicinering. Viggo va super duktig och  sov sig igenom en natt full av kontroller. 
 
Han har även fått flera större blåmärken under helgen, så det var skönt att han fick medicin i går. Han har ett på höftbenet, två på revbenen och så har han ett på vadera baklår efter att ha suttit på en stol. Sen har han flera stora knölar (blödningar) på armbågarna. 

Jag pratade med Viggos läkare och sköterska i Falun idag om att jag har haft det svårt att sticka Viggo den senaste månaden, dom kom med förslaget att vi ska börja komma dit och ge medicinen för att försöka bryta den här nedåtgående spiralen som det känns som vi är i. Jag brukar inte vara den som vill ta hjälp av andra när det kommer till Viggos sjukdom, men nu känner jag att jag inte längre orkar stå emot. Jag behöver hjälp, så är det bara!  
Så på onsdag ska vi åka till Falun igen för att ge Viggo sin profylax dos av faktor 8
Stora killen som ville sitta själv💙




Kommentera inlägget här :