Muskelblödning..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
I torsdags var jag och Viggo lediga och hade en heldag med varandra. På fm var vi hemma och lekte. Viggo backar bakåt, ramlar och sätter sig ner på sin lära-gå-vagn. Rumpan hamnar precis på kanten av vagnen, Viggo blir super ledsen och det tar en stund att trösta honom. Jag får inte heller titta på rumpan, men när jag väl får göra de känner jag en knöl/ bula. Men jag tycker det är svårt att avgöra om det är en ny blödning eller om det är en knöl kvar sen hans förra muskelblödning då det är på samma ställe. 

När det här hände va vi precis påväg att åka till Mora med Stina. Jag Emlade Viggo och ringde sen barnkoagulation, som sa att jag skulle ge honom en dos faktor 8 då och en morgonen efter. 

Vi åkte till Mora och när vi kom fram var det dags att ge Viggo sin medicin. Han fick sitta i Stinas knä i förarsätet på bilen, jag satt i passagerarsätet, stack honom och gav honom sin medicin. Det gick hur bra som helst. 1 stick sen va det klart! 

Dagen efter gick det inte lika bra, då fick jag sticka Viggo 5 gånger innan jag fick i honom medicinen. Men han är verkligen världens duktigaste kille, han sitter så snällt i mormor Maries knä och låter mig sticka om och om igen. ❤️ 

Kommentera inlägget här :