En haltande kille..

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Runt lunchtid när vi var i Falun på lasarettet märker jag att Viggo inte går som vanligt emellanåt. Han går lite på tå med vänster foten och haltar lite, men sen i nästa sekund springer han igen. På kvällen vid 18,00 lämnar jag Viggo hos min mamma då jag ska på föräldramöte. Då märker vi båda två att Viggo haltar lite. 
Jag åker på föräldramötet men när jag kommer hem 1,5 timmar senare vill inte Viggo stödja på vänster ben, han säger aj bara vi rör honom och han blir ledsen när jag tar upp honom. Mamma berättade även att dom suttit stilla mycket i soffan, vilket inte alls är vanligt, samt att han blir värre när han suttit stilla. 

Jag ringer koagulationsjouren och en känd röst svarar. Vilket är väldigt skönt, då hon vet vilka vi är. Jouren ställer en massa frågor och ber mig försöka lokalisera blödningen. Men jag tycker det är svårt då han ännu inte är svullen, samt att Viggo aldrig har haft en ledblödning förut. Hon nämner också att barn kan få en inflammation i höftleden efter förkylning, så i nuläget vet vi inte riktigt vad det rör sig om. 
Så här ser han ut, han vill inte röra vänster ben utan låter de hänga fritt. Inte ens när jag försöker kittla honom vill han röra de. 

Jouren bestämmer att Viggo behöver en dos faktor 8, tranexamsyra och Alvedon nu och att vi ska höras av i morgon igen. 

Mormor Marie kom hem till oss och höll Viggo medan jag stack honom och gav honom sin medicin. Lill killen somnade när vi kom hem och fortsatte att sova när jag stack honom och gav honom faktor 8.

Är inte de helt otroligt? Åh så stolt jag är över min son❤
Nu ska vi försöka sova lite och så får vi se vad morgondagen har att bjuda på. Förhoppningsvis mår han bättre då❤

Kommentera inlägget här :