Det blev en händelserik måndag och tisdag..

publicerat i Vardag;
Måndag. 
Vi spenderade dagen i stan. Jag och Viggo. Vi åt lunch, kikade och bara myste runt. Vid 18 tiden kom Viggos pappa och gjorde oss sällskap. Vi åt middag och gick sen till ett annars ställe och tog en kaffe,te och välling;) 
Trevligt trevligt! 

Jag och Viggo kom hem vid 23 tiden. Han somnade skönt i vagnen påväg hem. Jag hann sova i 20 minuter innan jag vaknade av att Viggo hade svårt att andas. Han hade djupa indragningar under revbenen och även vid halsen. Han kämpade verkligen. Ringde 1177 sköterskan lyssnade på Viggo via telefonen och bad oss åka in till Huddinge direkt. 
Så det gjorde vi, jag och Viggo tog bilen mitt i natten. När vi kom fram till barnakuten på Karolinska, Huddinge fick vi direkt komma in på ett rum och läkaren kom snabbt. Viggo fick inhalera ventoline 4 gånger, fick betapred (kortison tabl.) och dom såg även att han har dubbelsidig öroninflammation. Läkaren skrev ut penicillin och airomir (inhalation) som vi kan ge hemma. Han svarade bra på ventolinen och vi fick åka hem. 

Tisdag. 
När vi kom hem vid 04,30 började Viggo få tungt att andas igen. Vid 07 var det riktigt jobbigt igen så vi fick ta ännu en tur till barnakuten. Vi fick komma in direkt igen och den här gången fick han inhalera både ventoline och kortison ett fler tal gånger. När kl var 12 var Viggo betydligt bättre och somnade i min famn. Vi fick äntligen åka hem och fortsätta med medicineringen hemma i 10 dagar. 




Kommentera inlägget här :