Vågar knappt säga det högt...

publicerat i Hemofili A - Svår, Vardag;
Men det fortsätter att gå bra! 
Idag var det dags för Viggo att få en faktor 8 dos igen. När jag skulle till att Emla Viggo, så berättade jag och visade honom Emla- plåstren. Direkt när han fick syn på plåstren räckte han fram armen och pekade på armvecket där jag brukar sticka honom. En varm ström for genom hela kroppen, han är så otroligt duktig min lilla kille! Vi hjälptes sen åt att sätta på plåstren.

Idag fick Viggo sitta i mormor Maries knä medan jag gav honom medicinen. Dom satt och kollade på tv och Viggo var så duktig. Idag stretade han inte emot ett dugg. Jag stack honom och kom direkt in i kärlet, fint backflöde och det gick bra att spruta in medicinen. Just nu går det så bra, nästan för bra för att jag ska hänga med själv. Men det är underbart skönt och jag njuter varje gång det går bra!! 
Jag kan även börja känna att allt vi har gått igenom börjar komma över mig lite. Jag har svårt att sova, vaknar på nätterna och tänker mycket. Det börjar bli ganska jobbigt faktiskt...

Kommentera inlägget här :