Första sjukhus besöket..

publicerat i Hemofili A - Svår, Läs dom här inläggen först, Vardag;
Väl framme på akuten fick vi snabbt komma in på ett rum och träffa läkaren som kvinnan på 1177 hade pratat med. Hon konstaterade att Viggo hade, som jag tidigare hade känt, ett stort, knöligt blåmärke på högersida av bröstkorgen. Det hade nu blivit ännu större. Läkaren ställde massa frågor och gick sedan och ringde till koagulationsjouren på karolinska för att fråga hur dom skulle gå vidare.
En sjuksköterska och undersköterska kom och sa att vi skulle få komma direkt upp på barnavdelningen och att vi skulle få veta mer där...
 
Jag kände mig lugn, Viggo betedde sig precis som vanligt och vi var nu på "rätt" plats. Det kändes skönt.. Men varför fick det lov att hända nu? Det hade ju bara gått 2 dagar sedan vi fick beskedet, och så händer de här..
 
Viggo fick vara inlagd i 4 dygn på barnavdelningen och fick medicin som hjälpte kroppen att "stabilisera" blåmärket. Det blev mycket stickande på världens tappraste lilla kille. Han var så duktig, men det gjorde ont i mitt hjärta av att se vad min son fick lov att gå igenom. Om det gick skulle jag ta hans plats direkt! <3
 
Det jobbigaste med hela sjukhusvistelsen, förutom att se Viggo bli stucken, var att inte få några svar. Personalen visste lika lite som mig (om inte mindre) om hemofili. Undersköterskorna kom in och var nyfikna och frågade mig, för att det är så ovanligt. Men herregud, jag vet väl inte. Jag fick ju nyss reda på att min son har sjukdomen och ni kommer och frågar mig.. låt oss vara!! 

Kommentera inlägget här :